Krabulja crvene smrti – osvrt

Piše

Pripovjetka E.A.Poe-a Krabulja Crvene Smrti je fantastično-hororski prikaz odnosa čovjeka i Smrti. Prikazuje uvijek neuspješnu borbu (unutarnju i vanjsku), da se pobjedi osnovna karakteristika čovjeka- smrtnost. Radnja se okreće oko naivnog kneza koji vjeruje da može pobjeći od kuge koja je poharala zemlju. Izolacijom svojih podanika i prepuštanju hedonizmu, zapliće se u vlastiti revolt i suočava upravo s onim od čega je u početku bježao – Crvene Smrti. Predstava počinje jako efektno i obećavajuće. Uvodi u mističnu, nedorečenu atmosferu koja kasnije gradira u kaotični vokalno – scenski vrisak. Domišljata scenografija i igra crvenog svijetla dočarava cijelokupnu atmosferu scenske igre. Posebno se ističe jako dobra glazbena podloga koja prati radnju. Predstava je koncipirana s narativnim i dijaloškim scenama, koje su u određenim trenucima nerazumljive. Čestu  nerazgovijetnost i nerazumljivost scenskog govora razbijaju vriskovi previsokih frekvencija, koje publiku dovode u nezavidan položaj. Iako se upravo zbog tih visokih frekvencija dobije na trenutke dojam horora koji Poe i zahtjeva. Što se tiče kostimografije, nedostajala je posebna kostimska modifikacija za ulogu kneza. Njegov lik se pogubi u masi i teško ga je uočiti u većini scena. Vizualni dojam je jako dobar i glumački angažiran. S obzirom da je Poe jako poseban u svom izričaju, on daje prostora za još snažniji prikaz horora, mistike. Tako da umjetnička sloboda u ovom slučaju, ima mjesta za rast. Krajnja poanta je lijepo dočarana s porukom da sve ima svoj kraj i da imamo ograničeno vrijeme na ovoj zemlji, te da ćemo kad tad snositi posljedice za svoja djela.

krabulja-crvene-smrti-03

PODIJELI S PRIJATELJIMA